בית ספר בר אילן כפר סבא
  www.barilan.ys.ksedu.co.il
בית ספר בר אילן כפר סבא
יום ב', כג’ בכסלו תשע”ח
דף הבית דבר המנהל מרחבי כיתות גלריית תמונות למידה בחרום חדר מורים יצירת קשר

תלמידים, הורים יקרים ! שנת הלימודים תשע"ד נפתחה ומביאה עמה אתגרים, התחדשות וציפיות חדשות. ראשית, אברך את תלמידי כיתות א' שהצטרפו השנה אל " משפחת בר אילן ". השנה יושם דגש על למידה משמעותית וקידום הנושא " האחר הוא אני " המתמקד בערך קבלת השונה. זו ההזדמנות להודות לכם מראש תלמידים, הורים וצוות המורים על העשייה המשותפת שעוד נכונה לנו, המקדמת את תחושת הגאווה והשייכות לבית החינוך ממ"ד בר אילן. צוות בית החינוך מחולק למספר צוותים : צוות ניהול , צוות פדגוגי, צוות טיפול בפרט, צוותי עבודה מקצועיים ורכזי מקצוע. בצוות הניהול מנהל, סגנית, יועצת, רב בית החינוך, רכזת לחינוך לאמונה ורכזי מקצוע. בית החינוך פועל על פי תכנית עבודה שנתית המגדירה יעדים, מדדי הצלחה ודרכי מדידה והערכה .​ ​ התפיסה החינוכית : בית החינוך ממ"ד בר-אילן קולט תלמידים ממשפחות מרבדים שונים של האוכלוסיה, מבחינה דתית וסוציואקונומית, המבקשות להעניק לילדיהם חינוך דתי ציוני. המחויבות לכלל ישראל על עדותיו, זרמיו דעותיו הוא ערך חינוכי שלאורו מבקש בית החינוך לחנך את תלמידיו. צוות בית החינוך רואה עצמו מכוון לפתוח האישיות והמידות, ללמידה משמעותית ברוגע, בטחון, שמחה, אהבה, יחס אישי חם, סבלנות ועוד. אני מאמין : 1. חינוך אמיתי מתקיים במפגש אישי בין המחנך לתלמיד, המאפשר את התאמת פעילות החינוך לכל תלמיד ותלמיד בבחינת , "חנוך לנער על פי דרכו" ( משלי כב' 6) 2. חינוך התלמיד עפ"י ערכי הציונות הדתית תוך התייחסות לשונות בין התלמידים. 3. בית החינוך מעצם ייחודו כבית חינוך ממ"ד שואף לחנך את תלמידיו להפנמת ערכי היהדות, ולשמירת התורה והמצוות, במטרה לעצב את דמותם ואת השקפת עולמם המבוססת על יראת שמים, אהבת ישראל ואזרחות טובה. 4 . בית החינוך שואף לפתח לומד עצמאי המאופיין בחשיבה ביקורתית ויצירתית,תוך גירוי הסקרנות. 5 . בית החינוך מקנה לתלמידיו כישורים חיוניים (במקצועות השונים) שיהיו מנוף לסובלנות ולקבלת האחר, כי "בצלם אלוקים ברא אותם" וכן, להתמודדויות בעידן ההתפתחות הטכנולוגית מדעית. 6. התמקצעות הצוות החינוכי ושדרוג דרכי ההוראה בכלל ובמקצועות הליבה בפרט. יעדי בית החינוך : 1 . בית החינוך מכוון לחינוך, לערכים ,למידות ולקיום מצוות, תוך הדגשת ההיבט התורני- ציוני. 2. בית החינוך מכוון לשיפור ההישגים הלימודיים, האישיים והחברתיים של התלמידים בהתחשב בשונות. 3. בית החינוך מכוון לבניית אקלים חברתי מיטבי וסביבה חינוכית נעימה ותומכת. 4. שינוי יחסי הקרבה והאכפתיות של המורים למסוגלות התלמידים ולתחושותיהם. 5. הוראה דיפרנציאלית תוך התחשבות בשונות.–